Skip to content

Svett ukestart med Bikramyoga

juni 24, 2012

Jeg kunne valgt å skrive noen velvalgte ord om Italia – England som pågår nå. Men nei, jeg dropper det – for i morgen skal jeg på min tredje time med Bikram Yoga.

Yoga i et hett rom på Majorstuen i Oslo.  Jeg prøver gjerne nye ting. Som barn og ungdom var jeg på rotløs vandring mellom fiolin, basketball, fotball, turn, band-spilling (bass), kor…MED MER….

Som voksen med baby i permisjon prøvde jeg blant annet babykino, babyyoga, babypilates, babyaerobic, baby-bootcamp, babysvømming…u name it. Det meste var selvfølgelig mest for mamma – men babyen er med, du skjønner?

Yoga fikk jeg sansen for litt før jeg var gravid med eldstemann…det er over fem år siden. Det går opp og ned om jeg får utøvd yoga, men jeg har gått flere kurs på  Yggdrasil yogaskole i Oslo. Der er det passe laidback – det gjør ikke noe om jeg har stive skuldre og stramme hamstrings…og Amrit er en sååå behagelig yogalærer!

Men helt siden jeg hørte om Bikram Yoga for noen år siden – (Madonna driver visst med det) – ville jeg prøve. Så da en venninne fortalte om stedet på Majorstuen og jeg så at de har 10 dagers prøveperiode (man må betale for det)…gikk jeg dit sist mandag.

«Blir det for tøft skal du bare legge deg ned og puste rolig. Du skal være fornøyd med å være i rommet» – sa den veldig blide damen i resepsjonen.

Kjenner du følelsen av å komme ut av flyet i Syden – og heten slår i mot deg?

Sånn var det. Jeg var svett før jeg hadde fått lagt ned håndkleet på yogamatten.

Liker du ikke varme – og liker du ikke svette (både din egen og andres) er dette kanskje ikke for deg. En mann foran meg svettet digre dammer på begge sider av madrassen – litt fascinerende..selv om man selvfølgelig skal være så seriøs at man bryr seg om sin egen praksis – ikke andres.

Jeg klarte ikke alt – men en del – og jeg kjente meg så god etterpå. Rensket – på en måte? Full av energi!

Så i morgen tidlig er det ny time – 90 minutter i det hete rommet på Majorstuen…kanskje rekker jeg en time til før de ti dagene er ute – jeg tviler dessverre på om jeg får tid til å fortsette etter det. Jeg er jo allerede medlem av Elixia…

Tror du dette er noe for deg?
Bikram Yoga i Oslo: www.byo.no

Yggdrasil Yogaskole har nettsiden www.yogakurs.no – men bruker du denne linken kommer du rett til et bilde av meg og sønnen min, som lå i magen da jeg gikk på gravidyoga.

One Comment

Trackbacks & Pingbacks

  1. På hodet i anti-stress « mittmasterliv

Legg igjen en kommentar

